14/12/11

Σκόρπια λόγια κι αινίγματα

14.12.2011

Έλα, καλησπέρα, καλώς ήλθατε! Τι κάνετε; Εμείς είχαμε έλθει πιο νωρίς. Βλέπαμε εδώ αγώνα ποδοσφαίρου, Άστον Βίλλα - Γιουνάιτεντ. Και μετά στο mezzo, δες, έχει Ριγκολέτο την άλλη βδομάδα. Είχαμε πάει στην Ελευσίνα εμείς, και δοκιμάζαμε από ένα catering... είμαστε γενικά φαγωμένοι, έχει βέβαια εδώ ωραίους μεζέδες - πάρτε ελίτσες, κρασάκι, παστρουμά, ρακή. [...]
Καλά, αυτός είναι τέρας μορφώσεως. Είμαστε συμμαθηταί. Εσύ είσαι η γενιά του 1946, εγώ του 1948 κι αυτός του 1949. Είχα να τον δω χρόνια, τον θυμάμαι από το '54, τότε που ήμουν 8 ετών. Τον άλλο χρόνο έχασα τον πατέρα μου. [...]
Τα μάθατε ότι στον ΓΚ επέβαλαν περικοπή αποδοχών; ωστόσο, τους είπε, συνεχίζω και δωρεάν. [...]
Ο Μιχάλης εντάξει, είναι φίλος μας. Αλλά πιστεύω ότι έχει χρόνια να γράψει κάτι καλό. Και ας μην κρυβόμαστε τώρα, δεν είναι από την εμπειρία του όλα αυτά. [...]
Μα καλά είναι δυνατόν να βάζεις μια κοπέλα να αυνανίζεται μπροστά στον πατέρα της; Έφριξα όταν το διάβασα. Χυδαία. Απαράδεκτη. Εγώ τη θυμάμαι από κάτι συνεδριάσεις της ΠΕΦ. [...]
Αλλά το βιβλίο της ΣΕ είναι πολύ καλό, το διάβασα. [...]
Δες τον Γκίλμορ στον "Φάλσταφ'', από τα καλύτερα αγγλικά που έχω ακούσει, παίζει τις λέξεις σαν καραμέλα στη γλώσσα. Ας δούμε τώρα αυτή τη σκηνή. Αυτή ξέρεις ποια είναι; Η αδελφή της..., πώς τη λέγανε να δεις... [...]
Μ' αρέσουν οι παραλλαγές σε ένα θέμα. Αυτό κάνω τώρα με την Κοκκινοσκουφίτσα και μου αρέσει πολύ, με ξετρελαίνει. [...]
Ήταν εκφωνητής επί χούντας. Ίσως τον θυμάστε, ψηλός, μ' εκείνη την στεντόρεια φωνή. Ιδανικός για κομπέρ. [...]
Βρισκόμαστε συχνά σε ένα ουζερί με τον Χάρη, τον Γιώργο και άλλους, δειπνοσοφιστείες που λέμε. Να έλθεις κι εσύ. [...]
Ευκολίες, μεγάλες ευκολίες ο κύριος. Ύστερα από κείνη τη συλλογή δεν ήβρα κάτι καλό. Πράγματα αυτονόητα και παιδαριώδη. Κι είδες τι έγραψε για αυτόν ο Θανάσης; [...]
Είναι στο Λονδίνο τώρα και θα πάω να την βρω. Μιλάμε μέσω skybe. [...]
Έχω πρόβλημα αναπνευστικό εδώ και πολλά χρόνια, αλλεργικό. Παρά τρίχα την γλίτωσα. [...]
Κι εγώ με την κιρσοφλεβίτιδα, 20 ολόκληρα χρόνια, κι αυτή η κάλτσα που φοράω... ανυπόφορη μού έχει γίνει. [...]
Και μπαίνει ο γιατρός και τον ρωτάει: Εσύ, παιδί μου, τι έπαθες; Ήπια βενζίνη. - Βενζίνη; Και δεν μου λες, αμόλυβδη ήταν ή ντίζελ; Σηκώθηκε στα γέλια ο θάλαμος. [...]
Θα δούμε ένα βιντεάκι από την Πρωτομαγιά του 1954, 8 mm. Ο θείος μου, η ποιήτρια..., η επίσης ποιήτρια..., ο Μ. Λ., ο ΚΦ ο Ελληνιστής, ο Σ. Μ., επίσης αυτός που βλέπετε εδώ είναι ο Α. Δ., δέστε που μαζεύουν λουλούδια και φτιάχνουν ματσάκια και στεφάνια. Είναι σε κείνο το κτήμα, στη Νέα Χαλκηδόνα. Τότε για να εμφανιστεί ένα τέτοιο γύρισμα ήθελε περίπου 2 μήνες, το έστελνες έξω και περίμενες. Όχι, αυτός δεν πρέπει να είναι ο Η.Τ., απλώς του μοιάζει πολύ. [...]
Θα εμφανιστεί στο περιοδικό του ΣΝ, αλλά τι τραβήξαμε για να πάρουμε τα δικαιώματα από την ΑΕΠΙ είναι άλλο πράγμα. [...]
Έχει και μια συνομιλία Ε-Ε γύρω στο 1960 για την κατάσταση στην Ελλάδα, αλλά δεν δίδει τα δικαιώματα. [...]
Τον φυλάκισαν στη χούντα. Τράβηξε κι αυτός... Ιδεολογία βλέπεις. [...]
Έκανα δυο 16σέλιδα, με γάμησαν ειλικρινά. 32 σελίδες και δεν φαντάζεστε τι τράβηξα. [...]
Δεν ήξερε ο πατέρας μου από τέτοια. Εκεί στην Πόλη τα έγραφε όλα, κάθισε λοιπόν και χωρίς να ξέρει από λογιστικά τούς έκανε μια περιγραφή σχολαστικότατη. Το βλέπουνε αυτοί, τι είναι αυτό του λένε, τι είναι; τους λέει, έγραψα τα πάντα με το Ν και με το Σ. Αυτά γίνονταν τότε στην Ελλάδα, γι' αυτό καταντήσαμε εδώ που καταντήσαμε. [...]
Θέλω να διαβάζω όλα τα έργα, αλλά αυτό απαιτεί πολύν χρόνο. Ε, καλά, βρε παιδί μου, δεν είπαμε να κάνεις και διδακτορικό. [...]
Η μία είναι καθηγήτρια αγγλικών, η άλλη σοπράνο, ενώ η τρίτη είναι υπάλληλος σε διαφημιστική εταιρεία. Η τελευταία που ορκιζόταν ότι δεν θα νυμφευθεί πρώτη παντρεύτηκε κι έκανε και παιδί. [...]
Καλά βάζει κάτι τίτλους τώρα τελευταία, έχει καταντήσει περιθώριο η εφημερίδα. [...]
Κοιμάμαι το απόγευμα και σηκώνομαι και δεν ξέρω πού βρίσκομαι. Υψηλή πίεση. Ναι. Ξυπνώ μέσα στη νύχτα, 2.30, 5.00 κ.λπ. και γράφω, με το λαπ-τοπ στο κρεβάτι. [...]
Δεν μ' αρέσουν οι ταινίες του. Δεν τον παρακολουθώ. [...]
Και τι έγραφες τώρα; Γράφω ένα μυθιστόρημα για... Και αύριο; Θα συνεχίσω το μυθιστόρημα για... Ε, καλά, βρε παιδί μου, αυτό ήδη το έγραψες... [...]
Εάν εξαιρέσεις εκείνο, τα υπόλοιπα πήγαν άπατα. Το είπα στον εκδότη, θα σου δώσω μου λέει 200-300 αντίτυπα, μα τι να τα κάνω του λέω, πούλα τα εσύ, μα δεν μπορώ να τα πουλήσω μου λέει. [...]
Εγώ πάρκαρα το αυτοκίνητο κι έμεινα μέσα μισή ώρα για να τον ακούσω. Είναι πολύ καλός και ξέρει να διαλέγει μέρη και να συνθέτει ιδανικά την εκπομπή του. Αυτή για τον Τατί δηλαδή, τον κύριο Ιλό... [...]
Είναι αυτός ένας. Δεν θυμάστε που τον είχαν κατηγορήσει ότι είχε σκοτώσει τη γυναίκα του; [...]
Έψαχνε να βρει το μεσημέρι στο απόγευμα. [...]


Δεν υπάρχουν σχόλια: